POMYSŁ NA WEEKEND Z PSEM NAD WODĄ W OKOLICACH WARSZAWY, RADOMIA I PUŁAW

Tropikalne temperatury jakich ostatnio doświadczamy sprawiły, że zaczęliśmy się rozglądać za zbiornikiem wodnym, oczywiście w okolicach Warszawy. Już na samym starcie wyeliminowaliśmy Jezioro Zegrzyńskie, mimo że znajduje się ono najbliżej Warszawy. Nasze dotychczasowe wizyty nad tym zalewem kojarzą nam się głównie z tłokiem – zarówno na drogach jak i na plaży. O szukaniu miejsca na parkingu nawet nie chcę wspominać. Poza tym postanowiliśmy zabrać ze sobą naszego psiaka, tak więc potrzebowaliśmy dużo spokojniejszego miejsca. Zrobiliśmy szybki reaserch i tym sposobem… Read more »

czytaj więcej >>
POMYSŁ NA WEEKEND W OKOLICACH WARSZAWY, CZYLI OPINOGÓRA I CIECHANÓW (WYCIECZKA JEDNODNIOWA)

Dziś podrzucamy pomysł na dość krótką wycieczkę w okolicach Warszawy, czyli Pałac w Opinogórze i Zamek Książąt Mazowieckich w Ciechanowie. Na dojazd z Warszawy do Opinogóry trzeba poświęcić ok. półtorej godziny. Wiadomo, że dla jednych będzie to dużo, a dla innych mało. Dla nas słowo ,,okolica” jest dość pojemne, zwłaszcza biorąc pod uwagę odległości jakie zdarza nam się pokonywać w weekendy samochodem….  Na pocieszenie powiem tylko, że dojazd z Opinogóry do Ciechanowa to już tylko 10 minut, dlatego łączny czas… Read more »

Oporów Zamek
POMYSŁ NA WEEKEND W OKOLICACH WARSZAWY, PŁOCKA I ŁODZI (WYCIECZKA JEDNODNIOWA)

Zapraszam na kolejny plan jednodniowego wypadu.  Dziś pomysł na weekend idealny dla mieszkańców Warszawy, Płocka i Łodzi. Jak zawsze plan uwzględnia miejsca sprawdzone przeze mnie osobiście i położone blisko siebie, co umożliwia ich odwiedzenie jednego dnia. Sporą dawkę historii zapewnią trzy – bardzo różne – zamki oraz archikolegiata, która pamięta początki polskiej państwowości. Natomiast termy w Uniejowie to idealne zakończenie intensywnego zwiedzania. Wycieczkę zaczynamy w Oporowie Zamek w Oporowie położony jest ok. 120 km od Warszawy, 80 km od Łodzi i 40… Read more »

czytaj więcej >>
Pomysł na weekend w okolicach Warszawy czyli spływ kajakowy rzeką Świder z pałacem w tle

Korzystając z pięknej pogody postanowiliśmy zrealizować pomysł jaki od dłuższego czasu chodził nam po głowie czyli wyprawa kajakowa. Oczami wyobraźni widzieliśmy już bajkowy relaks wśród dzikiej przyrody. Podpytaliśmy znajomych nad jaką rzekę najlepiej się wybrać. Opinie były o dziwo zgodne i tak zdecydowaliśmy się na spływ kajakowy rzeką Świder. Jednak zarezerwowanie kajaków w sezonie wakacyjnym w okolicach Warszawy nie jest wcale taką prostą sprawą. Udało nam się umówić dopiero na kolejną niedzielę i to na godzinę 13! Godzina umiarkowanie nam pasowała… Read more »

Pomysł na weekendową wycieczkę na Mazurach (niedaleko Warszawy)

Czy w środku lata w Polsce można pojechać na Narty? Tak, tylko zamiast deski lub nart zabierzcie kąpielówki i ręczniki, bo jedziemy do miejscowości Narty leżącej nad jeziorem Świętajno Narckie. Jest to nasze ostatnie odkrycie, które ma szanse zyskać tytuł perełki wakacji 2017:-) Poniżej przedstawiamy pomysł na weekendową wycieczkę na Mazurach! Co prawda wspominałem, że następny pomysł na wycieczkę w okolicach Warszawy będzie obejmował Żelazową Wolę, jednak piękna pogoda jaką (odpukać) mamy w ostatnich dniach stanowi idealny pretekst, żeby polecić… Read more »

czytaj więcej >>
Pomysł na weekend w okolicach Warszawy, Łodzi i Płocka (wycieczka jednodniowa)

Gdy opowiadam o swoich weekendowych wypadach najczęściej słyszę pytanie ,,Skąd wiedziałeś o tym miejscu!?” Tak jakbym posiadł wiedzę tajemną, dostępną tylko dla wybranych. A tak nie jest! Za pośrednictwem tego bloga chciałbym dzielić się informacjami na temat najpiękniejszych zakątków Polski, jakie udało mi się odkryć i odwiedzić. A gdy znowu ktoś zapyta mnie o propozycję weekendowej wycieczki po prostu odeślę na stronę:) Cykl wpisów ,,Pomysł na weekend” będzie zawierał plany jedno- i dwudniowych wycieczek po Polsce. Chciałoby się rzec –… Read more »