POMYSŁY NA JESIEŃ CZYLI TURYSTYCZNY I KULTURALNY ROZKŁAD JAZDY NA NAJBLIŻSZE TYGODNIE

Nie wiem czy wiecie, ale na naszym profilu na Facebooku w sezonie wiosennym i letnim regularnie publikujemy przeglądy najciekawszych wydarzeń, które odbywają się w poszczególne weekendy. Zwykle są to przeglądy tematyczne (np. pokazy na zamkach, imprezy plenerowe, wydarzenia dla dzieci itp.) oraz przeglądy poświęcone określonym miastom (tu króluje Warszawa) lub województwom. Cieszą się one naprawdę sporym zainteresowaniem o czym świadczy chociażby liczba udostępnień. Przeglądy te mają jednak pewną wadę – bardzo szybko tracą swoją aktualność. Ze względu na ich krótki… Read more »

Jezioro Świętajno Narckie widok
GDZIE NAD WODĘ W OKOLICACH WARSZAWY (MOŻNA Z PSEM) – TOP 3

Cześć! Dzisiaj chciałbym zaproponować Wam trzy miejsca nad wodą w okolicach Warszawy, idealne zarówno dla osób szukających wytchnienia jak i dla miłośników aktywnego wypoczynku. W Warszawie mamy Wisłę i jej plaże, ale czystość wody pozostawia wiele do życzenia. Blisko stolicy znajduje się Jezioro Zegrzyńskie, ale zwykle w ciepły dzień jest tam mega tłoczno, a dojazd – z uwagi na korki – to tragedia. Dlatego proponuję Wam ruszyć się trochę dalej od Warszawy. Tym bardziej, że poniższe propozycje umożliwiają zabranie ze… Read more »

EKSTREMALNE TRASY ZWIEDZANIA – Top 5

Zanim przejdę do tytułowych ekstremalnych tras zwiedzania muszę się odnieść do sposobu prezentacji zabytków i ekspozycji muzealnych. Już dawno przekonałem się, że nie ma nudnych miejsc – są tylko kiepscy przewodnicy, podobnie jak nie ma mało ciekawych eksponatów – są tylko źle opowiedziane historie. Najlepszym przykładem jest dla mnie Baranów Sandomierski i tamtejsza ekspozycja muzealna w zbrojowni – większość osób po pierwszym rzuceniu okiem na zgromadzone przedmioty pewnie zarządziłaby odwrót w trybie natychmiastowym, tymczasem świetny przewodnik wycisnął z nich niezapomniane show,… Read more »

ZAMKI, KTÓRE MOŻNA ZWIEDZAĆ NOCĄ

Jeśli przegapiliście ostatnią Noc Muzeów lub po prostu spodobało Wam się nocne zwiedzanie to miło nam poinformować, że sporo zamków organizuje nocne zwiedzanie także w innych terminach. W sam raz na długie i coraz cieplejsze wieczory😊 Poniżej przygotowaliśmy dla Was przegląd zamków, które cyklicznie organizują nocne zwiedzanie. Tak więc zaczynamy 😊 Na pierwszy ogień proponujemy Zamek Czocha. Nocne zwiedzanie Zamku Czocha możliwe jest w wybranych terminach przez cały rok. W okresie czerwiec-wrzesień zwiedzanie rozpoczyna się o godz. 22.00, a od… Read more »

UBEZPIECZENIA W PODRÓŻY CZYLI MĄDRY POLAK PO SZKODZIE

Woody Allen powiedział, że jeśli chcesz rozśmieszyć Boga opowiedz mu o swoich planach na przyszłość. Okazuje się, że w tym powiedzeniu jest sporo prawdy, o czym ostatnio mieliśmy okazję się przekonać. Przed długim weekendem majowym zwrócił się do nas przedstawiciel portalu www.travelpolisa.pl z propozycją współpracy, w ramach której miał powstać m.in. wpis na bloga dotyczący ubezpieczeń przydatnych w podróży. Nie ukrywam, że miałem nie lada zagwozdkę, bo chociaż jeździmy sporo samochodem, to na szczęście nie mieliśmy większych ,,przygód” (chyba najbardziej… Read more »

monety w Centrum Pieniądza NBP
WEEKEND W WARSZAWIE Z DZIECKIEM – GDZIE WARTO WYBRAĆ SIĘ Z DZIECKIEM W WARSZAWIE

Pewnie nieraz słyszeliście, że w weekend w Warszawie z dzieckiem trudno się nudzić i inne tego typu frazesy. Niestety rozmowy ze znajomymi mającymi dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym wskazują nam na coś zupełnie innego. No bo ile można chodzić do pobliskiego parku czy na plac zabaw?  Pytanie o miejsca w Warszawie, które zainteresują dzieciaki wracało do nas jak bumerang. I tu niestety był niewielki problem – własnych pociech jeszcze nie mamy, a trochę trudno jest wypowiadać się w imieniu … Read more »

czytaj więcej >>
MUZEA I WYSTAWY W WARSZAWIE Z BEZPŁATNYM WSTĘPEM! (AKTUALIZACJA NA 2019 ROK)

Jakiś czas temu opublikowaliśmy wpis o miejscach w Warszawie, które są dostępne dla zwiedzających całkowicie bezpłatnie. Pamiętacie? Z początkiem roku postanowiliśmy sprawdzić aktualność tamtych informacji i okazało się, że niektóre muzea zmieniły godziny otwarcia czy dni tygodnia, w które obowiązuje wstęp wolny. Ale co najważniejsze – musieliśmy uzupełnić naszą listę o całą masę nowych miejsc, które czekają na Was z szeroko otwartymi drzwiami i brakiem kasy na wejściu. Lista obejmuje aż 50 pozycji dostępnych dla zwiedzających bezpłatnie! Są miejsca, do… Read more »

JAK SIĘ POZBYĆ SHADOWBANA NA INSTAGRAMIE? Analiza naszego przypadku – grudzień 2018 r.

Dziś będzie nie na temat. Otóż – mamy konto na Instagramie, podobnie jak miliard innych osób, więc nie jest to nic szczególnego. Prowadzimy je bez większej spiny, po prostu dla czystej przyjemności zapisywania pięknych wspomnień i dzielenia się informacjami o fajnych miejscach. Nie mamy jakichś super wyników, wielkiego grona obserwatorów, niekończącego się potoku serduszek i komentarzy. Nie stosujemy i nigdy nie stosowaliśmy żadnych niedozwolonych praktyk. Nie korzystamy z botów/robotów czy jak tam to się nazywa. Nie bawimy się w gierki… Read more »